Lead   to osoba (bądź firma), która ma biznesowy problem / potrzebę zakupową w danym obszarze i jest gotowa do to podjęcia rozmów z działem sprzedaży nt. oferty lub warunków sprzedaży oraz posiada możliwości nabywcze i kryteria decyzyjne. Lead ma konkretny powód kontaktu z naszą firmą niezależnie od tego czy to my inicjujemy kontakt jako handlowiec, czy Lead sam go inicjuje.

PZU i NCBR zbudują ekosystem VC w Polsce

 

Fundusz, którego powstanie zapowiedzieli w marcu przedstawiciele
PZU, MNiSW oraz NCBR nabiera realnych kształtów. Jego koncepcja i nazwa została zaprezentowana podczas kongresu IMPACT’16: 4.0 Economy w Krakowie. Witelo Fund powstanie jako FIZAN – fundusz inwestycyjny zamknięty aktywów niepublicznych – zarządzany przez TFI PZU.

WITELO

Witelo to wspólny program Grupy PZU, Narodowego Centrum Badań i Rozwoju realizowany pod patronatem Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego oraz Ministerstwa Rozwoju. Jego rolą jest stworzenie w Polsce ekosystemu przyjaznego podmiotom typu venture capital, aby umożliwić im realizację innowacyjnych projektów w naszym kraju.

- Witelo to bardzo ważny element ekosystemu przyjaznego przedsiębiorcom, którzy komercjalizują wyniki badań naukowych. Wspieranie tego procesu jest kluczowe dla polskiego rządu. Rozwój nauki i działań badawczo-rozwojowych może sprawić, że urzeczywistnienie Czwartej Rewolucji Przemysłowej, która jest przedmiotem kongresu Impact’16 będzie szybsze niż się spodziewamy – mówi Jarosław Gowin, Minister Nauki i Szkolnictwa Wyższego.

Zasoby inwestycyjne całego programu Witelo na start to 500 mln PLN.

- Witelo Fund zamierza inwestować środki w czołowe światowe fundusze VC w celu promowania wśród nich Polski jako miejsca do inwestycji i realizacji innowacyjnych projektów. Zamierzamy popularyzować wszystkie przewagi krajowego rynku, wraz z możliwościami koinwestycji dla polskich spółek. Naszą ambicją jest, aby Polska stała się międzynarodowym hubem dla start-upów VC na Europę. Chcemy by czołowe fundusze VC realizowały swoje projekty właśnie tutaj – podkreśla Paweł Surówka, członek zarządu PZU Życie.

Podmioty typu venture capital będą narzędziem do alokacji kapitału zgromadzonego w Witelo Fund. Wspólna inicjatywa ma stać się mostem łączącym polski ekosystem z globalnymi centrami innowacji, który umożliwi transfer know-how. Stworzenie odpowiednich warunków dla działalności funduszy VC w naszym kraju przełoży się jednocześnie na promocję Polski jako największego hubu innowacji w Europie Środkowo-Wschodniej.

- Fundusz ma szansę stać się trampoliną do realizacji wielu innowacyjnych rozwiązań, które bezpośrednio przełożą się na rozwój polskiej gospodarki. Usuwanie barier ograniczających komercjalizację prac B+R jest kluczowe dla budowania konkurencyjności Polski na arenie międzynarodowej –podsumowuje profesor Maciej Chorowski, dyrektor Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.


Do końca roku zarządzający Witelo Fund planują dokonać pierwszych inwestycji.

www.witelofund.com

 

spotkanie.jpg
 
Dlaczego trudno jest umówić spotkanie z potencjalnym klientem?  Powód pierwszy.
 

Czytaj więcej: Dlaczego trudno jest umówić spotkanie z potencjalnym klientem?

PIWKO.jpg

Czy on mówi prawdę? Co to za człowiek? Czy można mu zaufać? Czemu to tyle kosztuje? Ile ma takich tematów? Ile już takich przerobił? Czy jest specjalistą? To pytania, które pojawiają się w głowie klienta, a które często są ignorowane. Błędem jest zakładać, że nie pojawią się one skoro sprzedajesz solidny produkt, szanującej się firmy, a sam jesteś kompetentny i wiesz jak pomóc klientowi. Szczególnie firmy godne zaufania, nie budują tego zaufania, bo nie przychodzi im nawet do głowy, że powinny to robić.

 

Zdobywanie zaufania każdego klienta z osobna, to umiejętność, którą możemy zmierzyć i na którą mamy prosty przepis. Nie chodzi tu o sztuczne komplementowanie klienta, mówienie, że ma ładne biuro czy ciekawe rybki w holu. Takie metody może działają w przypadku domokrążców.

 

W przypadku sprzedaży przede wszystkim trzeba działać szczerze, rozmyślnie i mieć utarte ścieżki i schematy działania, które nas uratują w sytuacjach, kiedy nie wiemy co robić. Klient nie powie wprost, że nam nie ufa, tylko wymyśli wymówkę: to ja się zastanowię, ja jeszcze zadzwonię, proszę przesłać mi ofertę na maila. Z książki Stephena Coveya “Speed of trust” zaczerpnęliśmy przepis na zaufanie i nazwaliśmy go:  PIWKO.

 

Prawość,

Intencja,

Wynik oraz

Kompetencje.

 

Dużo łatwiej jest rozmawiać z klientem, który wie jesteśmy uczciwi, że go nie oszukamy, mamy dobrą intencję bo chcemy rozwiązać jakiś jego istotny problem naszym produktem, mamy wyniki w bym co robimy oraz mamy kompetencje, aby przeprowadzić cały proces od A do Z, tak żeby klient miał radość z użytkowania naszego produktu.

 

Jeśli mamy zaufanie klienta i zadzwoni do niego inny handlowiec, który nie wzbudza tego zaufania to od kogo kupi klient? Przesłuchaj materiał, możesz go sobie zgrać i wozić razem z sobą w samochodzie.

aby uzyskać dostęp do pozostałych materiałów stanowiących Kamień Węgielny Zawodowych Sprzedawców uzupełnij poniższe pola i kliknij "Zapisz się":

Strona 1 z 11

 

do góry